Er is altijd een levendige handel in partijen wijn, drank en frisdrank. Hier vindt u alle aanbiedingen voor de partijhandel in wijnen en dranken.
[1] [2] [3] [4] [5] [6] Volgende pagina » |
De partijhandel in wijn draait vooral om het vinden van de juiste partij uit een populaire regio voor een scherpe prijs. Er zijn ontelbaar veel wijngebieden in de wereld die ook nog eens onderverdeeld kunnen worden in allerlei subregio’s die weer verschillende kwaliteiten bieden en prijzen vragen. Dat kan wat overweldigend overkomen. Informatie over soort wijn en regio is dan ook cruciaal om te vermelden wanneer u een partij wijn wilt aanbieden op deze website. Datzelfde geldt als u vragende partij bent, er zijn gelukkig vele websites die informatie bieden over specifieke wijnregio’s. De partijhandel in wijn is interessant omdat relatief grote verschillen aanwezig zijn tussen de prijs van een afzonderlijke fles ten opzichte van de inkoop van een grotere partij. Daarin ligt ruimte voor marge en onderhandeling. Ook in wijnaccessoires liggen er belangrijke kansen voor de partijhandel.
Sterke dranken als wodka, whisky en rum zijn erg in trek. De prijzen per fles zijn relatief hoog en een volume inkoop kan een goede marge voor de partijhandel bieden. De markt voor sterke drank is wel erg merkgericht waardoor er een sterke voorkeur is voor specifieke merken. Dat geldt vooral bij rum, wodka’s en bepaalde whisky’s.
De biermarkt heeft de laatste jaren een enorme vlucht genomen. Opvallend daarin is de opkomst van speciale bieren. De grote merken hebben daarin terrein verloren aan regionale ambachtelijk gebrouwen bieren. Voor de partijhandel is dat een welkome tendens. Het is makkelijker om een partij speciale bieren in te kopen dan te biecht te moeten gaan bij de grote merken. Restpartijen uit productie of vanuit de groothandel kunnen via de partijhandel toch de markt bedienen, een win-win voor brouwerij, consument en partijhandel.
Frisdranken en energy drankjes zijn nog steeds perfect geschikt om als partij te verhandelen. De houdbaarheidsdatum is natuurlijk minder lang dan bij sterke dranken of wijnen maar wel voldoende om goed als partij te verhandelen. De groei in deze markt komt vooral op rekening van de energy drankjes zoals Red Bull en Monster.